پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
نحوه پذیرش دکتری تخصصی
نوشته شده در پنج شنبه 29 / 1 / 1391
بازدید : 1817
نویسنده : reza shahrezaiie



نتایج آزمون دکتری
نوشته شده در پنج شنبه 29 / 1 / 1391
بازدید : 1871
نویسنده : reza shahrezaiie



فهرست پیمانکاران تشخیص صلاحیت شده کل کشور
نوشته شده در پنج شنبه 29 / 1 / 1391
بازدید : 4414
نویسنده : reza shahrezaiie
فهرست پيمانكاران تشخيص صلاحيت شده كل كشور
راه و ترابري صنعت تاسيسات و تجهيزات ساختمان آب
پايه 1 پايه 1 پايه 1 پايه 1 پايه 1
پايه 2 پايه 2 پايه 2 پايه 2 پايه 2
پايه 3 پايه 3 پايه 3 پايه 3 پايه 3
پايه 4 پايه 4 پايه 4 پايه 4 پايه 4
پايه 5 پايه 5 پايه 5 پايه 5 پايه 5
برق مرمت آثار باستاني ارتباطات كاوشهاي زميني كشاورزي
پايه 1 پايه 1 پايه 1 پايه 1 پايه 1
پايه 2 پايه 2 پايه 2 پايه 2 پايه 2
پايه 3 پايه 3 پايه 3 پايه 3 پايه 3
پايه 4 پايه 4 پايه 4 پايه 4 پايه 4
پايه 5 پايه 5 پايه 5 پايه 5 پايه 5
  • جهت دريافت ليست پيمانكاران استفاده از ACROBAT  READER         الزامي است

  • با كليك كردن روي پايه مورد نظر در رشته دلخواه ، فايل PDF  آن                   در اختيارتان قرار مي گيرد


:: موضوعات مرتبط: اخبار و اطلاعیه ها , ,



گرم شدن زمین باعث زمین لرزه می شود!
نوشته شده در پنج شنبه 29 / 1 / 1391
بازدید : 1617
نویسنده : reza shahrezaiie

براساس ادعای جدید دانشمندان، احتمالا زمین‌لرزه‌ها در اثر گرم‌شدن زمین رخ می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، تحقیقات جدید دانشگاه ملی استرالیا نشان می‌دهد که تغییرات آب‌وهوایی طولانی‌مدت می‌تواند صفحات تکتونیکی زمین را حرکت دهد.

محققان استرالیایی با همکاری دانشمندان آلمانی و فرانسوی بین حرکت صفحه هند در 10 میلیون سال اخیر و تشدید بادهای موسمی هند ارتباط برقرار کرده‌اند.

به گفته محققان، باران‌های موسمی در هر سال چهار متر افزایش داشته و سرعت حرکت صفحه هند به یک سانتیمتر در سال بالا رفته است.

دانشمندان داده‌ها را در رایانه‌ای قرار دادند که نشان می‌داد چگونه بادهای موسمی، کوه‌های شرقی هیمالیا را در 10 میلیون سال گذشته فرسوده کرده‌اند.

آنها دریافتند که سنگ‌های این کوهستان به قدری از سمت شرق صفحه تکتونیکی فرسایش یافته بودند که می‌توانست نشان‌دهنده حرکت خلاف عقربه‌های ساعت این صفحه باشد.

دکتر «جیامپریو یافالدانو» از دانشگاه ملی استرالیا اظهار کرد: اهمیت این کشف در این است که برای اولین بار فهمیدیم که تغییرات آب‌وهوایی طولانی‌مدت می‌تواند مانند یک نیرو عمل کرده و بر حرکت صفحات تکتونیکی تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: مشخص شده که حوادث زمین‌شناسی خاص مانند رانش قاره‌ها، بسته شدن حوضچه اقیانوسی و ساختار کمربندهای بزرگ کوهستانی که توسط حرکت صفحات بوجود می‌آیند قادر هستند بر الگوهای آب‌وهوایی در یک دوره یک میلیون ساله تاثیر بگذارند. اکنون ما می‌دانیم که برعکس این قضیه هم صادق است. تغییرات طولانی‌مدت آب‌وهوایی یا تغییرات طبیعی در الگوهای آب‌وهوایی در میلیون‌ها سال می‌تواند حرکت صفحات را در یک بازحخورد مکانیسمی تغییر دهد.

محققان اکنون امیدوارند که بتوانند از این یافته‌ها در پیش‌بینی زمین‌لرزه‌های در مقیاس بزرگ مانند زلزله ژاپن کمک بگیرند.

دکتر «یافالدانو» در ادامه افزود: هنگامی که نیروهای حرکت‌دهنده صفحات در امتداد مرزهای خود به آستانه خاصی می‌رسند زلزله رخ می‌دهد.

هفته گذشته دانشمندان مدعی شدند که احتمالا اروپا در اثر تغییر مکان قاره‌ها و نزدیک شدن آنها به یکدیگر ممکن است به زیر قاره آفریقا فرورانش کند.

به گفته زمین‌شناسان، توقف رخ داده در حرکات دو قاره می‌تواند به این معنی باشد که صفحات در حال تغییر جهت هستند.


منبع: مرکز عمران ایران (به نقل از ایسنا)

:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,



آزمایشگاه های مصالح و پیمانکاران
نوشته شده در پنج شنبه 29 / 1 / 1391
بازدید : 1536
نویسنده : reza shahrezaiie

یک فعال ساختمانی گفت: متأسفانه تعدادی از آزمایشگاه‌های تعیین مقاومت مصالح موجود در استان، صلاحیت‌های لازم برای فعالیت در پروژه‌های ساختمانی و تعیین مقاومت مصالح را ندارند.

«اکبر بهرامی» توضیح داد: در برخی از اوقات، تعدادی از آزمایشگاه‌های مقاومت مصالح به منظور تعیین استانداردهای مصالح با پیمانکاران ساختمان‌ها قرارداد می‌بندند، این در حالی است که عقد قرارداد با آزمایشگاه‌های تعیین مقاومت مصالح باید توسط ناظر ساختمان انجام شود نه پیمانکاران ساختمان‌ها.

وی با بیان این‌که استفاده از مصالح نامطلوب و غیر استاندارد در ساخت ساختمان‌ها به نفع برخی پیمانکاران و به ضرر کارفرمایان است، افزود: در عقد قرارداد بین آزمایشگاه‌های تعیین مقاومت مصالح و ناظران ساختمان‌ها، باید تمام موارد قانونی در قرارداد ذکر شود؛ به گونه‌ای که در حال حاضر تنظیم برخی قراردادها بدون در نظر گرفتن همه موارد قانونی، یکی از مشکلات اساسی در ساخت و سازها است که ادامه این روند، دست سودجویان را در رعایت نکردن استانداردهای ساخت و ساز باز خواهد گذاشت.

این فعال ساختمانی تصریح کرد: سیمان، شن، ماسه و حتی میلگردهای مورد استفاده در ساختمان‌ها باید قبل از مصرف در آزمایشگاه‌های تعیین مقاومت مصالح از لحاظ دارا بودن استانداردهای کافی تایید شوند.

وی با اشاره به وفور کارخانه‌های تولید میلگرد در کشور و واردات میزان زیادی میلگرد از برخی کشورها، خاطرنشان کرد: قبل از استفاده از میلگردها برای ساخت ساختمان‌ها باید میزان مقاومت آنها توسط آزمایشگاه‌های تعیین مقاومت مصالح سنجیده شود.

«بهرامی» افزود: امیدواریم بهره بردن از مشاوران آزمایشگاه‌های تعیین مقاومت مصالح توسط متولیان امر ساخت و ساز بتواند رعایت استانداردها در ساخت و سازها را افزایش دهد و در آینده شاهد ساخته شدن ساختمان‌هایی با بیشترین میزان مقاومت در برابر بلایای طبیعی باشیم.
 


منبع: مرکز عمران ایران (به نقل از ایسنا)


:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,



معرفی ماشین آلات راه سازی
نوشته شده در پنج شنبه 29 / 1 / 1391
بازدید : 1629
نویسنده : reza shahrezaiie

معرفی گریدر


  گریدر برای تنظیم شیب و شکل دادن به شیبها و تسطیح دامنه خاکریزیها وخاک برداری ها  کندن جوی مخلوط کردن و پخش مخلوط مواد قیری و خاک به کار میرود.در مواقع بارش برف بعنوان برف روب بکار میرود و در پاکسازی زمین وبرداشتن لایه های سست کاربرد دارد اگر در عملیات انجام شده توسط این ماشین دقت شود هزینه پروژه ها به مقدار قابل توجه ای کاهش می یابد.عمل خاک برداری از قسمتهای با ارتفاع بالاتر و خاکریزی در محل های با ارتفاع کمتر توسط گریدر را اصطلاحا "بالانس" (تعادل)می گوییم و شکلبندی و تنظیم نهایی هر لایه از راه را عملیات اصلاح مینامیم. 

 حداکثر تولرانس یا رواداری ها که توسط گریدر تنظیم میگردد به شرح زیر است:

زیر رتبه ( subgrade): بین 4 تا 8 میلیمتر در متر

زیر اساس (sub base):بین 2 تا 4 میلیمتر در متر

اساس(base):    یک میلیمتر در متر

در رویه رواداری : صفر میلیمتر در متر

توجه داشته باشید که این مقادیر در مورد فرودگاهها و شاهراهها کمتر میشود.

 تیغه های گریدر عبارتند از:

تیغه با لبه های مستقیم - لبه های منحنی - لبه های دندانه دار

 

 

در صورتی که به چرخهای گریدر دقت کرده باشید دیده اید که چرخها در هنگام حرکت به جهت جانبی متمایل میشوندعلت این است که :

الف) نیروی حاصل از فشار خاک به تیغه مایل گریدر را خنثی میکند.

ب)به گردش گریدر کمک میکند.


:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,



مصالح نوین
نوشته شده در پنج شنبه 29 / 1 / 1391
بازدید : 1769
نویسنده : reza shahrezaiie

جایگاه مصالح نو در ساخت و ساز

شكل جديد بناهاي امروزي كه متناسب با نيازهاي بشرامروز است، تنها به دليل طراحي متفاوت نيست بلكه شكل اجرا و نوع مصالح به كار رفتهدر بناها نيز در متفاوت بودن بناهاي امروزي تاثير بسياري دارند.
بشر امروزوارد دوران جديدي از زندگي خود شده است و به همين خاطر نيز نسبت به بسياري از مسائلحساس تر از قبل عمل می‌كند. نگاهجديدانسان ها به حفظ محيط زيست وصرفه جوييدرمصرف انرژي، خاصل اين ديدگاهجديداست.
بدونمصالح،محصولي وجود نخواهد داشت.علاوه بر اينمصالحدرهر طرحي اصول عقلي راهم به خوبي احساسات به نمايش می‌گذارند ودربسياري از تخصص هاي تكنيكيفراهم كننده يك معني براي الهام احساسات هستند.
دربناهاي دو دهه گذشته،هم ملاحظات تكنيكي و هم زيبايي شناختي مورد توجه بوده‌اند. دراين ميانپيشرفت هايجديدمهندسي مواد، خود موجب افزايش امكانات فناورانه شده، وهمانند جنبه زيبايي شناسانهمصالح، به عنوان يك فرصت طراحي قلمداد می‌شود. مصالحنام آشناي بناهاي امروز ما آجر، سنگ، گچ، آهن و فولاد و بتن وشيشه‌انددرحاليكهدرطول ده سال اخير تاثير عمدهمصالحطبيعي به شدت مورد توجه قرار گرفته است. براي مثال تقاضاهاي مربوط به سازه هايچوبي، كورتن استيل، اكسيدايزد كوپر، روي، آجر كوره اي چند رنگ و انواعجديدبتن نشان دهنده اين موضوع هستند. اما بايد قبول كرد كه اين پيشرفت ها نيز به زوديبه پايان عمر خود نزديك می‌شوند.
پيشرفت هايجديد، علاقه و اشتياقي روزافزون را به انواع مختلفمصالحو تكنيك هايجديد، چند منظوره و شگفتآور نشان می‌دهد كه به كمك آنها ايده‌هايي را كه زماني غير ممكن و نامعقول به نظرمی‌رسيد، عملي و قابل درك كرده است. نبايد اين نكته را از خاطر برد كه ايده‌هايي كهدرامر ساخت و ساز يك بنا ارتباط تنگاتنگي با وضعيت اجتماعي و اقتصادي جامعه دارند. علاوه بر اين مطلب جريانات عمده و مهم آينده ما را نيز موضوعاتي همچون توجه بهمحيط، سلامت عمومي، ارزشمند كردن پول، و روش زندگي آينده تشكيل می‌دهند. درتوضيح بيشتر بايد گفت كه محيط زندگي آينده ما وابسته مسائلي چون كم كردن استفاده ازمصالح، پايداري و چرخه حيات، برگشت پذيري محصولات ومصالحو صرفهجوييدرانرژي است. سلامت عمومی‌جامعه را نيز شرايط كاري راحت و ايمن، محيطكار و زندگي پاكيزه و سالم تامين می‌كند. ضمن اينكه صنعتي شدن، انعطاف پذيريدرساخت و ساز، استفاده از محيط شهري به طور منعطف، توسعه كيفي و توليد وساخت سريعتر باعث ارزشمند تر شدن پول خواهد شد و شيوه خانه داري، باز توليد و وجودخانه هاي انعطاف پذيردرشيوه زندگي آينده ما موثر خواهند بود. نگاهجديدبه شيوهساختمانسازي، استفاده ازمصالحجديدي رانيز طلب می‌كند. هر چند ممكن است تكنولوژي ساخت و يا شيوه اجرادراستفادهاز اينمصالحهنوز غريب و نا آشنا باشد اما شناخت اينمصالحجديدو كشف خصوصيات آنها كمك موثري به ايجاد نياز كردن آنهادرجامعهما خواهد كرد.


معرفی مصالح نوین ساختمانی

پانل کامپوزیت آلومینیومی :
پانل کامپوزیت آلومینیومی متشکل از لایه هایی از ورق آلومینیومی در بالا و پائین و مواد پلی اتیلنی غیر سمی در مرکز می باشد که ترکیبی از LDPE و L- LDPE دارای کیفیت شکل پذیری بالاست این ماده دارای قابلیت پردازش بسیار آسان ، پایداری شیمیایی و عملکرد مکانیکی فوق العاده می باشد و نقطه ضعفی ندارد . بنابراین پانلها چنانچه در معرض گرما و یا سرمای شدید قرار گیرند مسطح باقی می مانند . هردو سطح با درجات پخت متفاوت توسط روش Coil Coating پوشش داده می شوند .

 


:: موضوعات مرتبط: متفرقه , ,



ساخت بتن های چند منظوره با استفاده از مكمل A.C.P
نوشته شده در چهار شنبه 28 / 1 / 1391
بازدید : 1868
نویسنده : reza shahrezaiie

ساخت بتن های چند منظوره با استفاده از مكمل A.C.P از جمله عوامل اصلی نفوذپذیری بتن می توان به تبخیر بخشی از آب اختلاط که جهت حصول کارائی یا روانی بیشتر به بتن اضافه می شود اشاره نمود که به دلیل عدم شرکت در واکنش هیدراسیون از بتن تبخیر شده و باعث ایجاد لوله های موئین زیادی در بتن خواهد شد. یکی دیگر از عوامل اثر گذار در نفوذپذیری بتن کسری فیلر سنگدانه ها و عدم استفاده از ریز دانه یا پر کننده مناسب است که ما را ناگزیر به مصرف سیمان بیشتر می کند . سیمان اضافه با جذب آب از مخلوط بتن باعث افزایش میزان مصرف آب شده و نهایتا نفوذپذیری را افزایش می دهد از سوی دیگر سیمان میزان قلیای بتن را بالا برده و احتمال سرطانی شدن بتن...

برای خواندن متن کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.


:: موضوعات مرتبط: متفرقه , پروژه ها(فولاد/ بتن و...) , ,



بازدید : 1898
نویسنده : reza shahrezaiie

برای دانلود مقاله به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.


:: موضوعات مرتبط: مقاله ها , ,



داکت اسپلیت
نوشته شده در چهار شنبه 28 / 1 / 1391
بازدید : 2283
نویسنده : reza shahrezaiie

برای دانلو به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.


:: موضوعات مرتبط: مقاله ها , متفرقه , ,



مقاله اي مفيد و مختصر درباره سازه هاي كششي
نوشته شده در چهار شنبه 28 / 1 / 1391
بازدید : 1806
نویسنده : reza shahrezaiie

پیش تنیدگی یک روش تسلیح بتن با فولاد با مقاومت بالا می باشد که باعث مقاومت بیشتر اعضای بتنی در مقابل بارهای وارده می شود.
پیش تنیدگی در احداث ساختمان های اداری و آپارتمانی ، پارکینگ ، S-O-G استادیوم های ورزشی ، تکیه گاه های خاک و مهار سنگی و همچنین در پل سازی، ساخت مخازن بتنی و سازه های ویژه نظیر اسکله ها و کاربردهای فراوانی دارد.
هر چند سیستم های پیش تنیدگی نیازمند دانش و نظرات فنی خاصی برای ساخت و نصب کردن می باشد ، اما توضیح دادن مفهوم آن آسان است.

 

برای خواندن متن کامل به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.


:: موضوعات مرتبط: مقاله ها , متفرقه , ,



طرح زاها حدید برای بخارست
نوشته شده در سه شنبه 27 / 1 / 1391
بازدید : 1874
نویسنده : reza shahrezaiie

برای دانلود متن و بقیه عکس ها به ادامه مطلب مراجعه کنید.


:: موضوعات مرتبط: معماری , ,



بتن های پیش ساخته نو آوری قرن 21
نوشته شده در پنج شنبه 24 / 1 / 1391
بازدید : 1656
نویسنده : reza shahrezaiie

در دهه های اخیر مهندسان و معماران برای دستیابی به مقاومت و پایداری سازه و همچنین الزامات طراحی از بتن پیش ساخته استفاده می کنند. برخی مزایای بتن پیش ساخته عبارتند از:

برای خواندن کل متن به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.


:: موضوعات مرتبط: پروژه ها(فولاد/ بتن و...) , ,



جزییات کف سازی
نوشته شده در جمعه 23 / 1 / 1391
بازدید : 2822
نویسنده : reza shahrezaiie

برای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

(مخصوص اعضا)


:: موضوعات مرتبط: نقشه ها , ,



جزییات اجزای اسکلت فلزی
نوشته شده در جمعه 23 / 1 / 1391
بازدید : 2311
نویسنده : reza shahrezaiie

بای دانلود به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

(مخصوص اعضا)


:: موضوعات مرتبط: نقشه ها , ,